mgr Izabela Lewandowska
Jestem pedagogiem z ponad siedmioletnim stażem w pracy diagnostyczno-terapeutycznej. Ukończyłam studia wyższe z zakresu pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Aktualnie jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego przygotowującego do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty w nurcie systemowo-psychodynamicznym (psychoterapia zintegrowana), rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne.
Posiadam wieloletnie doświadczenie w zakresie poradnictwa, wsparcia rodzin oraz psychoedukacji rodziców pracując w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Katowicach, gdzie zajmuję się min. terapią dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania i emocji, trudnościami w relacjach. Szczególnym obszarem moich zainteresować jest terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi, mającymi trudności w nawiązywaniu relacji rówieśniczych oraz praca z rodzinami w sytuacji około rozwodowej, w kryzysie związanym z żałobą, chorobą jednego z rodziców.
Aktualnie pracuję także w Strefie Bytu (Centrum Psychoterapii i Rozwoju) w Katowicach, gdzie prowadzę psychoterapię młodzieży i osób dorosłych, jak również konsultacje rodzicielskie. Wspieram rodziców zgłaszających trudności rozwojowe ich dziecka. Konsultacje mają na celu zdiagnozowanie przyczyn trudności dziecka i podjęcie dalszych działań m.in. poprzez terapię z dzieckiem, wsparcie wychowawcze dla rodziców, terapię rodzinną czy konieczność poszerzenia diagnostyki u lekarza specjalisty.
Posiadam kompetencje w zakresie prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych (Trener Umiejętności Społecznych TUS SST) dzieci, młodzieży i osób dorosłych z dysfunkcjami w sferze społecznej, z zaburzeniami i chorobami psychicznymi oraz z zaburzeniami zachowania.
W swojej pracy opieram się także na rozumieniu relacji z drugim człowiekiem określanym jako duch dialogu motywującego, na którego składają się: partnerstwo, akceptacja, współczucie, wywoływanie. Rolą terapeuty motywującego jest więc aktywna pomoc klientowi w dostrzeżeniu i uruchomieniu istniejących już, wewnętrznych zasobów, które umożliwią mu dokonanie wartościowej dla niego zmiany.
Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.